Luni-Vineri 08:00-20:00 Parteneri:
Telefon: 0256 489 789; Contact

Politica de calitate si siguranta

Drepturile Pacientilor (dupa CARTA DREPTURILOR PACIENTULUI adoptata in 1979 LUXEMBURG)

Carta este formulata in mod specific pentru pacientul spitalizat, dar nu este menita sa ignore alti pacienti din sistemul sanitar.

Carta Drepturilor Pacientilor este o declaratie a drepturilor individuale primare ale fiecaruia si toate spitalele trebuie sa creeze conditii pentru respectarea acestor drepturi si pentru informarea pacientilor asupra acestor drepturi.

Drepturile Pacientilor

1. Dreptul la ingrijirea sanatatii ce-i confera pacientului dreptul de acces la toate serviciile necesare conditiei sau bolii sale, dreptul de a opta pentru un anumit membru al personalului medical.

2. Dreptul de a fi informat asupra sistemului de ingrijire a sanatatii si despre facilitatile disponibile pentru nevoile sale specifice.

  • Dreptul de a cunoaste identitatea, statutul profesional si calificarea personalului care asigura serviciul de sanatate.
  • Dreptul de a primi instructiuni adecvate privind ingrijirea si regimul de viata la externari.

3. Dreptul de a consimti la aplicarea oricarei investigatii sau tratament dupa ce a fost informat.

4. Dreptul de a refuza un tratament, examinare sau procedeu medical, de a decide participarea la procedee experimentale sau de cercetare.

  • Dreptul de a refuza ingrijirea din partea unui anumit medic din echipa de sanatate.
  • Dreptul de a refuza unitatea indiferent de starea sanatatii, acceptand semnarea unui act prin care solicita externarea impotriva sfatului medical.

5. Dreptul la confidentialitatea informatiilor si insemnarilor medicale de natura personala si asigurarea protectiei intimitatii sale cu exceptia cazului cand exista consimtamantul pacientului sau acest lucru este cerut de lege.

6. Dreptul de a I se recunoaste si respecta credintele religioase si filosofice, de a I se pastra demnitatea si de a fi tratat cu consideratie si respect.

7. Dreptul la compensatie si prejudiciu, nevindecare sau agravare a bolii din cauza ingrijirii medicale.

Responsabilitatile pacientilor

  • Respectarea unui regim de viata corespunzator mentinerii sanatatii si efectuarea unor programe de **auto-ingrijire**
  • Solicitarea informatiilor privind drepturile sale.
  • Prezentarea unor informatii din istoricul medical personal sau al familiei pe care ei le cunosc si au relevanta in cazul lor.
  • Respectarea programarilor si consimtamantul la tratament sau un act medical sau in caz contrar, anuntarea personalului de ingrijire asupra intentiilor sale.
  • Acceptarea consecintelor deciziilor sale.
  • Asigurarea ca ei si apartinatorii nu vor deranja pe ceilalti pacienti si respectarea drepturilor acestora.
  • Respectarea regulamentului de ordine interioara a unitatii sanitare.